Author(s) |
Jennifer C. Wong |
Volume | 44 |
Number | 3 |
Year | 2020 |
Page(s) | 151-165 |
Language | English |
Category | Tutorial |
Keywords |
Pandemic planning Systems thinking Quality improvement Hospital services Coronavirus Disease |
Abstract |
Coronavirus Disease is a novel infectious agent, for which a global pandemic was declared in March 2020. Regulatory bodies representing Canadian speech-language pathologists recommended suspending non-essential services or converting to telepractice/virtual practice where appropriate. However, there is a lack of literature on surge or pandemic planning for speech-language pathologists working in hospital settings where face-to-face visits cannot be eliminated and are essential. This discussion aims to address this gap by providing a systems-thinking approach to pandemic planning for speech-language pathology services. This article uses the “Stuff, Staff, Space, and Systems” framework to promote workforce safety and stability in the context of complex hospital systems. Main areas that speech-language pathology leaders should review with their teams include equipment, environment, staff areas of expertise, opportunities that support both work and home life stressors, potential supports for mental health, factors that may alleviate moral distress, and processes within the speech-language pathology team and within interprofessional teams. Novel situations, such as that created by Coronavirus Disease, create situations that are challenging to individual clinicians, but also to broader teams and services. This challenge necessitates transparent communication and a systems-thinking approach to review speech-language pathologists’ complex work environments and protect teams’ physical and mental health. La maladie à coronavirus est une nouvelle maladie infectieuse, pour laquelle une pandémie mondiale a été déclarée en mars 2020. Les organismes de réglementation qui représentent les orthophonistes du Canada ont recommandé de suspendre les services non essentiels ou d’offrir les services en télépratique lorsque cela s’avérait pertinent. Cependant, il y a un manque de littérature sur les plans de lutte contre les pandémies ou la planification en vue de période d’intensification adaptés aux services offerts par les orthophonistes travaillant en milieu hospitalier, milieu où les visites en personne ne peuvent être éliminées et s’avèrent essentielles. Le présent article vise à combler ce manque d’informations en proposant une approche systémique pour les plans de lutte contre les pandémies adaptés aux services offerts en orthophonie. Le cadre Stuff, Staff, Space, and Systems [matériel, personnel, espace et systèmes] est utilisé afin de favoriser la sécurité et la stabilité de la main-d’oeuvre dans un contexte de systèmes hospitaliers complexes. Les principaux aspects que les responsables des services d’orthophonie devraient examiner avec leurs équipes sont l’équipement, l’environnement, les domaines d’expertise de chaque professionnel, les options de soutien face aux différentes sources de stress au travail et à la maison, les ressources potentielles de soutien en santé mentale, les facteurs susceptibles d’atténuer la détresse morale, ainsi que les processus au sein de l’équipe d’orthophonistes et des équipes multidisciplinaires. De nouvelles circonstances, comme celles provoquées par la pandémie de la maladie à coronavirus, créent des situations difficiles non seulement pour les cliniciens au plan individuel, mais également pour les équipes et les services. La présente situation difficile nécessite une communication transparente et une approche systémique pour examiner les environnements de travail complexes des orthophonistes et pour protéger la santé physique et mentale de ces équipes de professionnels. |
Record ID | 1267 |
Link | https://cjslpa.ca/files/2020_CJSLPA_Vol_44/No_3/CJSLPA_Vol_44_No_3_2020_1236.pdf |
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