Author(s) |
Nancy J. Cohen |
Volume | 25 |
Number | 2 |
Year | 2001 |
Page(s) | 103-114 |
Language | English |
Category | |
Keywords |
language cognition First development Nation |
Abstract |
Children’s early cognitive and language development in a positive relational context has bearing on later development and readiness for learning and social competence. This paper describes a Canadian national initiative that has been undertaken to promote language and cognitive development in the context of early relationships, particularly for economically disadvantaged children. As well, the project has a goal of influencing public policy and early childhood practice in community prevention and early intervention. As it is still underway, this paper serves to delineate project goals, trace the project’s history, describe the sites, discuss the plan of evaluation, and summarize some of what has been learned so far. Le développement linguistique et cognitif de la petite enfance dans un contexte relationnel positif a des répercussions sur le développement ultérieur ainsi que sur la motivation à apprendre et à bien se comporter en société. Le présent article décrit une initiative canadienne nationale pour favoriser le développement linguistique et cognitif dans le contexte des premières relations interpersonnelles, particulièrement chez les enfants démunis sur le plan économique. Cette initiative vise également à influer sur les politiques publiques et sur les pratiques dans le secteur de la petite enfance, notamment sur le plan de la prévention et de l’intervention précoce. Comme cette initiative est actuellement en cours, cet article cherche à en délimiter les objectifs, à en retracer l’historique, à décrire les endroits où elle a lieu, à discuter du plan d’évaluation et à résumer certaines des conclusions tirées jusqu’à maintenant. |
Record ID | 36 |
Link | https://cjslpa.ca/files/2001_JSLPA_Vol_25/No_02_41-124/Cohen_JSLPA_2001.pdf |
CJSLPA is an open access journal which means that all articles are available on the Internet to all users immediately upon publication. Users are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles, or use them for any other lawful purpose.
CJSLPA does not charge authors publication or processing fees.
Copyright of the Canadian Journal of Speech-Language Pathology and Audiology is held by Speech-Language and Audiology Canada (SAC). Appropriate credit must be given (SAC, publication name, article title, volume number, issue number and page number[s]) but not in any way that suggests SAC endorses you or your use of the work. You may not use this work for commercial purposes. You may not alter, transform, or build upon this work.