Author(s) |
Nora Rothschild, DSP Norris McGinnis, PhD Lynnette |
Volume | 19 |
Number | 4 |
Year | 1995 |
Page(s) | 257-267 |
Language | English |
Category | |
Keywords |
augmentative alternative communication AAC intervention outcome measurement quality of life |
Abstract |
This paper describes a client-centred AAC program's initial attempts to measure, analyze, and feed back client-related data. Various tools and processes used to measure individual client outcomes as well as program organizational processes show how all of these facets are required to improve client outcomes. This is work in progress which is continually changing in an effort to improve services to better meet the needs of stakeholders. At Alliance '95, an outcomes conference, agreement was reached on a number of principles for AAC interventions and outcomes, including the following: a) results of AAC interventions should improve quality of life, and b) results of outcome measures should be fed back into the process to improve cost effectiveness, equipment and services. This paper illustrates how current outcome measures and processes at the Augmentative Communication Service reflects these ideals. Cet article décrit les premières tentatives de mesure, d'analyse et de récupération de données liées aux clients dans le cadre d'un programme de CS axé sur la clientèle. Divers outils et mécanismes servant à mesurer les résultats de chaque client, de même que des méthodes organisationnelles touchant les programmes, démontrent comment tous ces aspects sont nécessaires afin d'améliorer les résultats des clients. Il s 'agit de travaux en cours, qui sont en perpétuel changement, afin d'améliorer les services pour mieux répondre aux besoins des intéressés. Dans le cadre d'Alliance '95, une conférence sur les résultats, un certain nombre de principes ont fait l'unanimité en ce qui a trait aux interventions et aux résultats relativement à la SC: a) les résultats en matière de CS devraient améliorer la qualité de la vie et b) les mesures des résultats devraient être réintroduites dans le mécanisme, afin d'améliorer la rentabilité, le matériel et les services. Cet article illustre comment les mesures des résultats actuels et les méthodes du Augmentative Communication Service reflètent ces aspirations. |
Record ID | 204 |
Link | https://cjslpa.ca/files/1995_JSLPA_Vol_19/No_04_213-288/Rothschild_McGinnis_Norris_JSLPA_1995.pdf |
CJSLPA is an open access journal which means that all articles are available on the Internet to all users immediately upon publication. Users are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles, or use them for any other lawful purpose.
CJSLPA does not charge authors publication or processing fees.
Copyright of the Canadian Journal of Speech-Language Pathology and Audiology is held by Speech-Language and Audiology Canada (SAC). Appropriate credit must be given (SAC, publication name, article title, volume number, issue number and page number[s]) but not in any way that suggests SAC endorses you or your use of the work. You may not use this work for commercial purposes. You may not alter, transform, or build upon this work.