Canadian Journal of Speech-Language Pathology and Audiology

Development, Validity, and Reliability of the Auditory and Speech Performance Test for Children

 
Author(s) Hale Hancer
Erhan Kiziltan
Pinar Civak Tan
Derya Gokmen
Serhat Hayme
Suna Tokgoz Yilmaz
Volume 48
Number 1
Year 2024
Page(s) 29-42
Language English
Category Research Article
Keywords Auditory Processing
Speech Processing
Auditory Discrimination
Speech Discrimination
Reaction Time
Abstract Auditory processing and speech processing disorders negatively affect school-aged children.
To minimize these negative effects, individuals in the risk group should benefit from the positive
contribution of early intervention with a comprehensive evaluation. The aim of this study was to
develop the Auditory and Speech Performance Test for Children and analyze its validity and reliability.
In the development of the Auditory and Speech Performance Test for Children, discrimination
and recognition subtasks were built for both auditory and speech performance. Meaningful and
meaningless minimal pairs were used in the subtasks. A silent background was used for auditory
performance, and noise stimuli were combined into minimal pairs for speech performance.
Audiovisual materials were integrated into the finger-tapping test. The Auditory and Speech
Performance Test for Children was administered to 307 children with typical development and to 80
children with specific learning disabilities. The Auditory and Speech Performance Test for Children
calculated children’s reaction times for pressing speed and accuracy of pressing the correct key. The
data were analyzed for content, construct validity, internal consistency, and test-retest reliability. The
content validity index value was found to be high (.89–1.0). The Auditory and Speech Performance
Test for Children was explained as a two-factor model using exploratory factor analysis (eigenvalue
= 1.92, total variance = 66.65%). It was found to be discriminative according to age, groups, subtests,
and 27% bottom and top scores (all were significant at p < .001). Internal consistency (.77–.90) and
test-retest values (.89–.93) of the Auditory and Speech Performance Test for Children in the total
test scores were calculated within reliable values. In conclusion, we developed a valid and reliable
screening tool for auditory and speech performance in children.

Les troubles de traitement auditif et de traitement des informations langagières ont des effets négatifs
sur les enfants d’âge scolaire. Afin d’atténuer ces effets négatifs, il serait préférable que les enfants
à risque bénéficient d’une évaluation complète des habiletés de traitement auditif et de traitement
des informations langagières, ainsi que des avantages que procure l’intervention précoce. L’objectif
de cette étude était de développer le Auditory and Speech Performance Test for Children (Test des
habiletés auditives et langagières chez l’enfant) et d’en mesurer la validité et la fiabilité. Pendant la
phase de développement de ce test, des sous-tâches de discrimination et de reconnaissance ont
été conçues pour évaluer les habiletés auditives et langagières. Des paires minimales composées de
mots et de non-mots étaient utilisées dans ces sous-tâches. L’évaluation des habiletés auditives a
été effectuée à l’aide de paires minimales sans la présence de bruit de fond, tandis que les habiletés
langagières ont été évaluées à l’aide de paires minimales présentées avec un bruit de fond. Du matériel
audiovisuel a été intégré à un test de tapotement du doigt. Le Auditory and Speech Performance
Test for Children a été utilisé auprès de 307 enfants au développement typique et 80 enfants ayant
un trouble spécifique des apprentissages. Il a mesuré le temps de réaction avec lequel les enfants
appuyaient sur une touche et la précision des touches enfoncées. Les données ont été analysées de
façon à déterminer les validités de contenu et de construit, la cohérence interne et la fiabilité testretest.
Les résultats ont montré que la valeur de l’indice de validité du contenu était élevée (0,89–1,0).
Les résultats de l’analyse factorielle exploratoire ont montré que le Auditory and Speech Performance
Test for Children était expliqué par un modèle à deux facteurs (valeur propre = 1,92, variance totale =
66,65 %). Les résultats ont aussi montré que le Auditory and Speech Performance Test for Children
permettait de discriminer selon l’âge, le groupe, la sous-tâche et 27 % des scores supérieurs et
inférieurs (tous étaient significatifs à p < 0,001). Les valeurs calculées pour la cohérence interne
(0,77–0,90) et la fidélité test-retest (0,89–0,93) se retrouvaient à l’intérieur de l’intervalle de fiabilité.
En conclusion, nous avons développé un outil de dépistage valide et fiable pour évaluer les habiletés
auditives et langagières des enfants.
Record ID 1338
Link https://cjslpa.ca/files/2024_CJSLPA_Vol_48/No_1/CJSLPA_Vol_48_No_1_2024_1304.pdf
 

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