Author(s) |
Patricia L. Hart Blundon |
Volume | 46 |
Number | 1 |
Year | 2022 |
Page(s) | 65-84 |
Language | English |
Category | Research Article |
Keywords |
English Dialect English Variety First Nations School-aged Grammar |
Abstract |
Students who speak local varieties (i.e., dialects) of English that differ from standard varieties promoted in school are at a disadvantage. Differences from the standard in the vocabulary speakers know and use, their phonological awareness, syntax, and how they use language may negatively affect their literacy development and even their achievement in science and mathematics. In Canada, many students who are First Nations may speak a local English variety. Lack of documentation of their variety can lead to inappropriate assessment and teaching. However, research concerning Indigenous Englishes in Canada is scant. To address the crucial necessity of learning more about First Nations children’s Englishes, the results of an analysis of kindergarteners’ oral narrative language samples are presented. This analysis showed evidence of at least 23 grammatical features. Using qualitative and quantitative methods, supporting evidence that these are more likely varietal features rather than grammatical errors is provided. Respectful evidenced-based ways to assess and intervene are also discussed so that diverse ways of speaking English can be celebrated in Canadian classrooms. Les élèves qui parlent des variantes (c.-à-d. des dialectes) de l’anglais qui diffèrent des variantes standard promues à l’école sont désavantagés. Les différences dans le vocabulaire connu et utilisé par ces locuteurs, dans leur conscience phonologique, dans leur syntaxe et dans leur utilisation du langage peut avoir un effet négatif sur le développement de leurs habiletés de littératie et même sur leur réussite en sciences et en mathématiques. Au Canada, de nombreux élèves issus des Premières Nations parlent une variante régionale de l’anglais. Le manque d’informations sur ces variantes peut mener à une évaluation et à un enseignement inadaptés à leurs besoins. Malgré cela, la recherche sur les variantes de l’anglais parlées par les enfants des Premières Nations du Canada se fait rare. Ainsi, afin de répondre à ce besoin criant d’informations sur les variantes de l’anglais parlées par les enfants issus des Premières Nations, les résultats d’une analyse d’échantillons du discours narratif oral d’élèves de maternelle sont présentés. L’analyse a permis d’identifier au moins 23 caractéristiques grammaticales. Les données recueillies à l’aide de méthodologies qualitative et quantitative suggèrent que les caractéristiques relevées sont davantage des différences de la variante de l’anglais parlée par les enfants des Premières Nations que des erreurs. Des moyens d’évaluation et d’intervention respectueux et supportés par les données probantes sont également discutés afin que la diversité de l’anglais parlé au Canada puisse être célébrée dans les salles de classe du pays. |
Record ID | 1298 |
Link | https://cjslpa.ca/files/2022_CJSLPA_Vol_46/No_1/CJSLPA_Vol_46_No_1_2022_1238.pdf |
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