Auteur(s) |
Thomas Klassen, PhD |
Volume | 19 |
Numéro | 2 |
Année | 1995 |
Page(s) | 97-102 |
Langue | Anglais |
Catégorie | |
Mots-clés |
stuttering relapse recovery maintenance socio-psychological stutter |
Abrégé | The experience of relapse following treatment for stuttering from the socio-psychological perspecitve of individuals is not well understood. This article, based on personal observation and analysis, examines the processes of relapse and recovery. After intensive therapy, and a lengthy period of little stuttering, distinct phases of decline in fluency were experienced. Three principle factors accounted for the increased frequency of stuttering: problem denial, environmental circumstances, and loss of support netowrk. Fluency was regained utilizing steps to ofset the three factors associated with relapse. These included: reconceptualization and acceptance of being a stutterer, relearning strategies for dealing with stress, and re-establishing connections with other stutterers. The paper concludes with suggestions for clinicians on how to respond to, and understand, clients in similar situations. |
ID | 235 |
Lien | https://cjslpa.ca/files/1995_JSLPA_Vol_19/No_02_75-140/Klassen_JSLPA_1995.pdf |
La RCOA est une revue en accès libre, ce qui signifie que tous les articles sont disponibles sur Internet dès leur publication, et ce, pour tous les utilisateurs. Les utilisateurs sont autorisés à lire, télécharger, copier, distribuer, imprimer, rechercher ou fournir le lien vers le contenu intégral des articles, ou encore, à utiliser les articles à toutes autres fins légales.
La RCOA ne charge aucun frais pour le traitement ou la publication des manuscrits.
C’est l’Orthophonie et Audiologie Canada (OAC) qui détient les droits d’auteur de la Revue canadienne d’orthophonie et d’audiologie. Il faut mentionner la source (OAC, nom de la publication, titre de l’article, numéro du volume, numéro de la parution et numéro des pages), mais sans laisser entendre que OAC vous approuve ou approuve l’utilisation que vous faites du texte. Il est interdit d’utiliser les documents à des fins commerciales. Il est interdit de modifier, transformer ou développer le texte.