Auteur(s) |
Peter Flipsen Jr., MA, S-LP (C) |
Volume | 22 |
Numéro | 2 |
Année | 1998 |
Page(s) | 88-93 |
Langue | Anglais |
Catégorie | |
Mots-clés |
PPVT-R standardized testing validity kindergarten test |
Abrégé |
The current study was a follow-up to a study by Flipsen (1993) that examined the use of the ROWPVT with small-town Canadian kindergarten children. In the current study, the PPVT-R was administered in the same community to 74 kindergarten children as part of a district-wide speech and language screening program. Results indicated a normal distribution of standard score performance using three different procedures. In addition, the number of screening failures (scores below a standard score of 80) met expectations from a normal distribution. Finally 78% of the children achieved basal scores at or above expected levels. Overall these findings suggest that the PPVT-R is an appropriate instrument for assessing receptive vocabulary in small-town Canadian kindergarten children. La présente étude constituait un suivi de celle de Flipsen (1993) qui examinait l'usage du ROWPVT chez les enfants d'école maternelle de petites villes canadiennes. Dans la présente étude, le PPVT-R a été administré dans la même collectivité à 74 élèves de maternelle dans le cadre d'un programme de dépistage orthophonique de district. Les résultats ont démontré une répartition normale de scores standard, à partir de trois méthodes distinctes. En outre, le nombre d'échecs de dépistage (scores inférieurs au standard de 80) a reflété les résultats attendus d'une répartition normale. Soixante dix-huit p. 100 des enfants ont obtenu des scores de base égaux ou supérieurs aux cotes escomptées. Dans l'ensemble, ces résultats indiquent que le PPVT-R est un instrument approprié pour l'évaluation du nombre de mots compris chez les enfants d'école maternelle de petites villes canadiennes. |
ID | 112 |
Lien | https://cjslpa.ca/files/1998_JSLPA_Vol_22/No_02_57-121/Flipsen_JSLPA_1998.pdf |
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