Canadian Journal of Speech-Language Pathology and Audiology

A Framework for Research and Practice in Infant Hearing

 
Author(s) Elizabeth Fitzpatrick
Volume 34
Number 1
Year 2010
Page(s) 25-32
Language English
Category
Keywords infant
hearing
screening
loss
parents
qualitative
research
Abstract Population-based infant hearing screening has received worldwide attention as an opportunity to improve communication development outcomes for children with hearing loss. While there is evidence that screening can accurately identify infants, less information is available on the effectiveness of early intervention and how to maximize these new opportunities. This paper presents a framework for research and practice in infant hearing. Using the International Classifi cation of Functioning, Disability and Health model as a starting point, this research applied a population health perspective to develop a framework to guide clinical practice and research. The framework was refi ned on the basis of the literature as well as research relative to the benefi ts of newborn screening including parents’ perspectives of benefi ts and needs. The new framework defi nes outcomes from the perspective of families and highlights contextual factors such as access to parent support and coordinated services, which may be important determinants of outcome to consider in program evaluation. Newborn hearing screening programs have received support on the basis that earlier identifi cation of hearing loss will lead to improved communication results. This framework expands these outcomes and can inform the implementation of population hearing screening programs as they continue to expand worldwide.

Le dépistage au sein de la population des troubles auditifs chez les enfants a été perçu dans le monde entier comme une occasion d’améliorer les perspectives de développement de la communication chez les enfants ayant des pertes auditives. Alors qu’il est clair que le dépistage permet d’identifi er avec exactitude les troubles auditifs chez les bébés, on retrouve moins d’information sur l’effi cacité d’une intervention précoce et sur la façon de maximiser ces nouvelles occasions Cet article présente un cadre de travail pour la recherche et la pratique concernant les troubles de l’audition chez les enfants. En se référant au modèle de la Classifi cation internationale du fonctionnement, du handicap et de la santé, cette recherche a utilisé le point de vue de la santé publique pour élaborer un cadre afi n de guider la pratique et la recherche cliniques. Le cadre a été mis au point à l’aide de la documentation et des recherches concernant les avantages du dépistage chez les nouveaux nés, ainsi que de la vision des parents quant aux besoins et bénéfi ces. Le nouveau cadre défi nit les performances du point de vue des familles et souligne les facteurs contextuels tels que le soutien aux parents et les services coordonnés, lesquels peuvent jouer un rôle important au niveau des performances et doivent être considérés dans l’évaluation du programme. Les programmes de dépistage de troubles auditifs chez les nouveaux nés ont reçu beaucoup de considérations, car on croit que l’identifi cation précoce de perte auditive mènera à de meilleures performances en communication. Ce cadre détaille ces performances et donne des renseignements sur la mise en oeuvre de programmes de dépistage de troubles auditifs au sein de la population. Ces derniers continuent d’ailleurs de prendre de l’essor mondialement.
Record ID 998
Link http://cjslpa.ca/files/2010_CJSLPA_Vol_34/No_01_1-80/Fitzpatrick_CJSLPA_2010.pdf
 
Share |

CJSLPA is an open access journal which means that all articles are available on the Internet to all users immediately upon publication. Users are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles, or use them for any other lawful purpose.

CJSLPA does not charge authors publication or processing fees.

Copyright of the Canadian Journal of Speech-Language Pathology and Audiology is held by Speech-Language and Audiology Canada (SAC). Appropriate credit must be given (SAC, publication name, article title, volume number, issue number and page number[s]) but not in any way that suggests SAC endorses you or your use of the work. You may not use this work for commercial purposes. You may not alter, transform, or build upon this work.