Canadian Journal of Speech-Language Pathology and Audiology

A Method of Auditory Brainstem Response Testing of Infants Using Done-Conducted Clicks / Méthode d'évaluation de la réponse évoquée du tronc cérébel d'enfants à l'aide de clics par conduction osseuse

 
Author(s) Edward Y. Yang
Andrew Stuart
Volume 14
Number 4
Year 1990
Page(s) 69-76
Language English
Category
Keywords
Abstract The auditory brainstem response (ABR) to bone-conducting stimuli appears to be capable of providing information about the cochlear reserve in neonates. It may be used to assist ABR testing using air-conducted stimuli in the indentification of sensorineural hearing loss in at-risk infants. This paper describes a method of ABR testing of infantsusing bone-conducted clicks. Specifically, the control and maintenance of the delivery of bone-conducted signals is presented. ABRs to air and bone-conducted stimuli were collected from normal control and at-risk infants during the postnatal period and at four months. Sample ABR waveforms from a normal infant and from two at-risk infants, one with conductive deficit and one with a sensori-neural hearing loss, are illustrated. It is postulated that the described method may have implications for clinical practice.

La réponse du tronc cérébral aux stimuli par conduction osseuse semble pouvoir fournir de l'information sur la réserve cochléaire des nouveaux-nés. Elle peut contribuer à l'évaluation des potentiels évoqués auditifs (PEA) à l'aide de stimuli par conduction aérienne pour l'indentification de la surdité de perception chez les enfants à risque. Cet article décrit une méthode d'évaluation des PEA d'enfants à l'aide de clics par conduction osseuse. Plus précisément, on présente le contrôle et le maintien de l'envoi de signaux par conduction osseuse. On a recueilli les PEA aux stimuli par conduction aérienne et par conduction osseuse chez un groupe contrôle d'enfants et chez des enfants à risque durant la période post-natale et à l'âge de quatre mois. On illustre des échantillons des ondes d'un enfant normal et de deux enfants à risque, l'un souffrant d'hypoacousie conductive et l'autre d'hypoacousie neurosensorielle. On pose comme principle que la méthode décrite pourrait avoir des conséquences pour la pratique clinique
Record ID 850
Link http://cjslpa.ca/files/1990_JSLPA_Vol_14/No_04_1-82/Yang_Stuart_JSLPA_1990.pdf
 
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