Revue canadienne d’orthophonie et d’audiologie

The Assessment of Communication Disorders in Second Language Learners

 
Auteur(s) Fern Westernoff
Volume 15
Nombre 4
Année 1991
Page(s) 73-79
Langue Anglais
Catégorie
Mots-clés communication
difference
disorder
Abrégé Speech-language pathologists are challenged by the intricacy of assessing and diagnosing communication disorders in bilingual populations. This paper discusses some obstacles preventing clinicians from providing services to multiculturally diverse clients, and explores several key issues which should be considered when working with this population. The paper does not purport to be conclusive or exhaustive, but is rather a starting point for clinicians to examine their own procedures for assessment and remediation of communication disorders in multicultural populations.
The need for further research in this area is acknowledged.


Des orthophonistes se heurent à la difficulté de diagnostiquer et de traiter les problèmes de communication chez les personnes bilingues. L'article analyse certains obstacles qui empêchent des cliniciens d'offrir des services à des clients aux antécédents multiculturels divers, et aborde plusieurs questions importantes qui doivent être examinées lorsqu'on traite ce genre de client. L'article ne prétend pas être concluant ou exhaustif, mais constitue plutôt un point de départ pour permettre aux cliniciens d'examiner leurs propres méthodes d'évaluation et de traitement des troubles de communication chez les personnes bilingues. Il est évident qu'il faut des études plus approfondies dans ce domaine.
ID 392
Lien http://cjslpa.ca/files/1991_JSLPA_Vol_15/No_04_1-80/Westernoff_JSLPA_1991.pdf
 
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