Revue canadienne d’orthophonie et d’audiologie

Outcome Measures - Tools and Processes in ACC: What's Driving Us?

 
Auteur(s) Nora Rothschild, DSP
Norris McGinnis, PhD
 Lynnette
Volume 19
Nombre 4
Année 1995
Page(s) 257-267
Langue Anglais
Catégorie
Mots-clés augmentative
alternative
communication
AAC
intervention
outcome
measurement
quality
of
life
Abrégé This paper describes a client-centred AAC program's initial attempts to measure, analyze, and feed back client-related data. Various tools and processes used to measure individual client outcomes as well as program organizational processes show how all of these facets are required to improve client outcomes. This is work in progress which is continually changing in an effort to improve services to better meet the needs of stakeholders. At Alliance '95, an outcomes conference, agreement was reached on a number of principles for AAC interventions and outcomes, including the following: a) results of AAC interventions should improve quality of life, and b) results of outcome measures should be fed back into the process to improve cost effectiveness, equipment and services. This paper illustrates how current outcome measures and processes at the Augmentative Communication Service reflects these ideals.


Cet article décrit les premières tentatives de mesure, d'analyse et de récupération de données liées aux clients dans le cadre d'un
programme de CS axé sur la clientèle. Divers outils et mécanismes servant à mesurer les résultats de chaque client, de même que des
méthodes organisationnelles touchant les programmes, démontrent comment tous ces aspects sont nécessaires afin d'améliorer les
résultats des clients. Il s 'agit de travaux en cours, qui sont en perpétuel changement, afin d'améliorer les services pour mieux
répondre aux besoins des intéressés. Dans le cadre d'Alliance '95, une conférence sur les résultats, un certain nombre de principes ont fait l'unanimité en ce qui a trait aux interventions et aux résultats relativement à la SC: a) les résultats en matière de CS devraient améliorer la qualité de la vie et b) les mesures des résultats devraient être réintroduites dans le mécanisme, afin d'améliorer la rentabilité, le matériel et les services. Cet article illustre comment les mesures des résultats actuels et les méthodes du Augmentative Communication Service reflètent ces aspirations.
ID 204
Lien http://cjslpa.ca/files/1995_JSLPA_Vol_19/No_04_213-288/Rothschild_McGinnis_Norris_JSLPA_1995.pdf
 
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