Revue canadienne d’orthophonie et d’audiologie

The Ability to Follow Verbal Directions: Identifying Skill Levels and Measuring Progress

 
Auteur(s) Cindy Gill
Laura Moorer-Cook
Erika S. Armstrong
Kristen Gill
Volume 36
Nombre 3
Année 2012
Page(s) 234-248
Langue Anglais
Catégorie
Mots-clés LISTENING
FOLLOWING
DIRECTIONS
DIRECTIVE
COMPLIANCE
INSTRUCTIONS
COMPREHENSION
PROBLEMS
UNDERSTANDING
AUDITORY
Abrégé The ability to follow verbal directions is an essential classroom skill that children with language and cognitive challenges often fail to adequately develop. When problems following directions are identified, speech-language pathologists (S-LPs) have difficulty constructing measurable goals and systematic instructional tasks, and they have no exact means to measure the child’s progress. This article presents a preliminary analysis of a new criterion-referenced instrument that offers linguistically controlled incremental measurements to assist in bridging the gap between identifying deficit skill levels and quantifying goals and baselines for directive compliance. The instrument, the Test of Following Oral Directions (TOFOD), was developed and administered to 458 children, ages 5 through 10, to gather data regarding the mean levels at which typically developing children are able to follow specific directions. From the TOFOD, baselines can be constructed which allow the S-LP to pinpoint initial skill levels and to measure incremental changes in consistency or skill levels of children who need to increase their direction following ability.

La capacité de suivre des consignes est une habileté essentielle en salle de classe, que les enfants ayant des difficultés langagières et cognitives manquent souvent de développer de façon adéquate. Quand des problèmes à suivre les consignes sont identifiés, les orthophonistes ont de la difficulté à construire des buts mesurables et des tâches d’enseignement systématiques, et ils n’ont pas de moyens précis pour mesurer le progrès de l’enfant. Cet article présente une analyse préliminaire d’un nouvel instrument axé sur des critères offrant des mesures incrémentielles linguistiquement contrôlées pour aider à combler le fossé entre l’identification des niveaux d’incapacités et la quantification des buts et des bases de référence pour le respect des consignes. L’instrument, le TOFOD (Test of Following Oral Directions), a été créé et administré à 458 enfants de 5 à 10 ans, pour recueillir des données sur les niveaux moyens auxquels les enfants en développement typique sont capables de suivre des consignes particulières. À partir du TOFOD, on peut construire des bases de référence permettant à l’orthophoniste de déterminer avec précision les niveaux d’habileté initiaux et de mesurer les changements incrémentiels dans la constance ou les niveaux d’habiletés des enfants qui ont besoin d’augmenter leur capacité à suivre des consignes.
ID 1108
Lien http://cjslpa.ca/files/2012_CJSLPA_Vol_36/No_03_176_263/Gill_Moorer-Cook_Armstrong_Gill_CJSLPA.pdf
 
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